Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a98r89e53l 61F54u65k43s39a 3204180620903

Výborně! Snad si dovolím jednu poznámku. Říkáte, že: "Výnosy pocházejí z tržeb na trhu, náklady na trhu tržby vytvářejí. Aby mohly být všechny firmy v zisku, musí na trh vstoupit další tržby." Další tržby by na trhu měli vytvářet majitelé ziskového kapitálu, kteří (ten sůj zisk) zvýšeně spotřebovávají. Že tomu tak skutečně není (a nadměrně se spoří - úroková míra jde dolů a trend je deflační), to je věc jiná. Já vždy říkám, že je to majetkovou nerovností, avšak se to do mainstreamového pohledu místních diskutérů nerozšířilo...

+1/0
1.8.2014 10:17
Foto

M93i15r60o59s55l48a74v 66M89a18c96e79k 5511965890532

Myslím, že v tomto článku bylo řečeno velmi úsporně a jasně, že kapitalismus bez dluhů fungovat nemůže. Nyní bychom se měli přesunout k další otázce: A může vůbec kapitalismus fungovat s dluhy ?

+1/−1
1.8.2014 7:09

R88a82d76i77m 71M35l12y88n45a31ř53í65k 8103742244278

Samozřejmě může. Ten nekrytý kapitál je vlastně rizikový prvek, který stimuluje ekonomiku. Stimulovaná ekonomika přináší práci a rozvíjí trh. Nelze ale předem zjistit přesné výnosy, je to prostě riziko. Je dobré mít nastaveny mantinely a pravidla, tím lichvu ochočíte. Znaly to již starověké státy.

Produkce plánovaná socialisty (komunisty nebo fašisty) se neosvědčila, jelikož vedla k ekonomickému a společenskému nevolnictví a byrokratické plánování přes organizace jako EU je pouze jiný způsob korporativního fašismu, tedy socialismu.

Osobně bych to přirovnal k silnému mustangovi. Necháte-li ho svobodně běhat, nebudete mít z toho žádný užitek. Ale dokážete-li ho zkrotit a ponecháte mu přiměřenou část svobody, bude Vám dobře sloužit.

+1/0
1.8.2014 7:27
Foto

I11v60o 45V48a46s39i52c31e35k 3940621904923

Samozřejmě že funguje s dluhy, ostatně realita je důkazem. jen se to vždy vyvíjí a délka cyklu (než dojde k saturaci dluhů a kapitalismus fungovat přestává) je závislá na mnoha okolnostech. Nic není statického, vše se pořád vyvíjí.

0/0
1.8.2014 11:08

R73a19d57i74m 89M49l36y40n83a28ř67í12k 8703232344938

Možná by bylo lepší napsat to takto:

bez účetních machinací finančních institucí nemůže kapitalismus fungovat. Resp. finanční instituce by bez tvorby nekrytého kapitálu (finančních produktů jakéhokoliv druhu, které vznikají před vytvořením přidané hodnoty tedy transformované lidské činnosti).

Jak bylo správně napsáno níže: přidaná hodnota neuplatněna na trhu v určitou chvíli může být odložena nebo nenajde-li svého odběratele, je nulová. Bylo-li k tvorbě použito finanční machinace (tedy nekrytého finančního produktu), vznikne dluh. Dodavatel neuplatněné přidané hodnoty dluží někomu, kdo se fyzickým způsobem na tvorbě přidané hodnoty nepodílí.

Otázka zní jinak: může ekonomika fungovat bez dluhů? Samozřejmě ano. Bez lichvy.

+1/0
1.8.2014 6:46

K19a66r25e92l 78F77u90k60s51a 3174580400553

Odpověď na poslední otázku podle mě - samozřejmě že... ne

+1/0
1.8.2014 10:23

K52a75r72e21l 95F71u21k95s90a 3204340860853

pozn. ekonomika v dnešním měřítku

+1/0
1.8.2014 10:24

R27a41d76i45m 74M26l28y36n26a38ř47í96k 8233952284958

Ale může. Musíme počítat s přidanou hodnotou. Tou je vždycky práce. Ten spekulativní "kapitál" se musí vejít do mezí standardní přidané hodnoty. Pak negeneruje dluh.

Příklad. Dílna, kde pracuje 100 lidí u pásu zavedeným způsobem výroby. Máte spočteny mzdové náklady, materiálové náklady, náklady na výrobní prostředky, vývojové náklady (konstrukce, technologická příprava) a náklady na režii (infrastrukturu, logisitku, marketing atd.). Vždy pro určitou chvíli na časové ose.

Prodejní cena a tedy zisk jsou dynamickou veličinou. Dokážete-li prodávat za vyšší ceny, než jste předpokládal (někde na trhu se sráží úroveň nabídky a poptávky), netlačí vás nic měnit zvyklosti a výrobu provozujete podle nastavených pravidel. Sycení trhu a pokles zisku Vás ale přinutí změnit pravidla. Buď budete vyrábět stejný produkt a náklady dorovnáte zadlužením, nebo dokážete změnou technologie snížit náklady a nebo změníte výrobní program. A měnit výrobní program můžete bez dalšího zadlužení pouhou distribucí části zisku do nových technologických nákladů.

Samozřejmě národní banky slouží k tomu, aby dokázaly dostribuovat na trh dostatek a nikoliv přebytek měny odpovídající zvýšené přidané hodnotě.

Když národní banky produkují více peněz než ekonomika přidanou hodnotou produkuje, ničí cenu práce a zadlužuje stát.

Z tohoto důvodu jsou pro občany výhodnější národní než nadnárodní měny. Národní měny lze udržet pod kontrolou, nadnárodní nikoliv.

0/0
1.8.2014 10:54

K32a81r89e95l 84F41u52k94s89a 3744500220973

Myslím, že asi nemá cenu tu vést sáhodlouhé diskuze a můžeme na to rychleji. Zeptám se jinak - kde na světě to tak funguje? (když samozřejmě odfiltrujeme jiné faktory jako přebytek ob a vývoz nadhodnoty u některých států) Pokud to tak nikde nefunguje, proč tomu tak je?

0/0
1.8.2014 15:35

J28i55ř89í 15Ř91e59z58n82í15k 4412422213295

Pokud výnosy převyšují náklady, je něco v nepořádku, protože za normálních okolností by přírůstky produkce měly pokračovat do toho momentu, kdy mezní výnosy se rovnají mezním nákladům. Tam, kde k tomuto převýšení výnosů dochází, tak tam by vstupovat volný kapitál, který by zase měl vést celkovou produkci až k onomu momentu vyrovnání mezních nákladů a výnosů. Přirozený je tedy nulový zisk.

0/0
1.8.2014 3:18

K36a47r34e23l 82F75u91k98s67a 3374440900113

Přemýšlím nad tím a nezdá se mi to. Do nulového zisku Vám nikdo nepůjde. Tím tuplem pokud se špatně odhaduje čím dál více nestabilní prostředí... Ale s tím, že výnosy kapitálu očištěné od zásahů státu směřují v dospívajícím kapitalismu k nule, s tím bych souhlasil...

0/0
1.8.2014 10:28
Foto

K85a88r81e54l 98R74a15d38a 9969814566907

To je článek opravdu tak radikální, že ani osvědčení harcovníci zdejších diskuzí nechápou o čem je řeč ?

0/0
31.7.2014 23:49
Foto

F30r45a68n22t26i50š57e83k 65K14š15í69r 2759916745

Dluh, pokud je poskytnut z prostředků odložené spotřeby není nic špatného, nebo devastujícího pro společnost.  Dluh, který je poskytnut z natištěných peněz je devastující protože vytváří velké krize.  Toto je dnešní stav.

+2/0
31.7.2014 23:04

A30n97t60o28n55í24n 90K73o69u11n60o42v66s16k89ý 9388640778328

Dluh z prostředků odložené spotřeby - pouze - neexistuje v žádné zemi na světě a tak asi nemá smysl o něm teoretizovat.

Veřejný dluh lze financovat "z natištěných peněz" - viz USA.

A pokud nehrozí riziko, že se dolary budou do USA vracet (zůstanou v devizových rezervách příslušných zemí), nedojde ani k inflaci ani k "bankrotu" dlužníka.

I když inflace by řešením veřejného dluhu byla.

Vhodnější teoretickým řešením je vyšší tempo ekonomického růstu než reálná úroková sazba vysokého dluhu.

0/0
31.7.2014 23:27
Foto

F61r40a32n86t50i86š85e16k 45K80š83í21r 2779176105

Proto také dochází k špatné alokaci volných zdrojů.

+1/0
1.8.2014 0:43
Foto

I83v39o 46V63a10s75i39c70e98k 3210651174903

Já v článku dluhy nijak nehodnotím, nevím na co reagujete. "natištění" peněz v tuto chvíli způsobuje pouze jeden problém, a to u USD, protože je pomocí toho prováděno parazitování na celém světě. Samotné emise peněz jsou nezbytnou součástí měnového systému bez něhož by ekonomiky vůbec nemohly fungovat. Kdyby měla být "krize z natištění peněz", tak by musela být hhyperinflace, zatím je stav naprosto opačný, centrální banky bojují s deflací. Ale to jsme zcela mimo téma.

0/0
31.7.2014 23:29
Foto

F77r74a75n49t91i53š39e43k 96K21š19í41r 2699186545

Státní inflační politika realizována různými nástroji centrální banky je ve skutečnosti přerozdělení bohatství. Dochází k převodu bohatství od „pozdních příjemců” k „prvním příjemcům”. Je to druh zdanění obyvatelstva tou nejzákeřnější cestou, neboť obyčejný člověk skutečné příčiny inflace nerozpozná, nebo, místo určení pravého viníka, obviní jinou skupinu obyvatel. Ve skutečnosti by se ke stejnému přerozdělení bohatství, ke kterému dochází vlivem inflace, dalo dojít i jednoduchým zdaněním „pozdních příjemců” ve prospěch „prvních příjemců”. V tomto případě by ale vzniklo nebezpečí, že bude odhalen parazit a skutečný zdroj nespravedlnosti.

+2/0
1.8.2014 0:42
Foto

I92v85o 88V81a34s65i31c60e90k 3100761554323

řešíte problém, který neexistuje, inflace je téměř 0, Japonsko a USA bojují s deflací. Jinak obecně inflace není vůbec problém, naopak je řešením a v historii se tak už mnohokrát stalo. Inflace je problémem pouze pro věřitele a ti samozřejmě šíří ty plky co opakujete.

0/0
1.8.2014 11:04

J69i33ř75í 83K78o93n38d70r14á43t 4285341768

A nebo spíš ,,bojují,, s deflací. Když se dají do objehu peníze který se musí s úrokem časem vrátit tak se ničemu nepomůže. Kdyby se dali (ne půjčili) do oběhu peníze tak to přece musí zamezit deflaci.

0/0
1.8.2014 12:11
Foto

I65v86o 28V36a32s40i66c83e76k 3220311834823

Tady se ničemu nepomáhá, tak to normálně funguje. To je jako rozčilovat se, že se do auta musí lít benzín. Rozdávání peněz lidem je jistě cesta, nicméně pro většinu lidí je to absurdní neboť nechápou, že to v budoucnu ani jinak nepůjde (tedy pokud nebude pár desítek milionů lidí zabito - nedá se na nich vydělat)

0/0
1.8.2014 14:37

A35n55t23o83n49í25n 97K17o73u72n44o35v62s74k79ý 9828870518698

Jistě nemohou být všechny firmy ziskové - bez dluhu.

Analogicky nemohou mít všechny státy přebytek obchodní bilance.

Ale co s tím?

+1/0
31.7.2014 22:51
Foto

I56v57o 98V44a41s63i77c46e87k 3470911214543

R^

0/0
31.7.2014 23:24

K98a94r68e81l 56F30u93k13s35a 3694900230823

To si myslím, že je špatná analogie. Teoretický zisk všech firem je možný (díky specifickým faktorům dnešní doby však nereálný). Přebytek obchodním bilance není možný u všech nikdy...

0/0
1.8.2014 10:32
Foto

I11v68o 64V86a10s87i69c60e36k 3350351214813

teoreticky je zisk všech firem možný, ale zadlužit by se musel jen stát a domácnosti.

0/0
1.8.2014 11:05

K30a70r77e19l 68F81u61k89s35a 3664150970363

přibližně chápu, co jste chtěl článkem říct a musím říct, že ČPS má silného člena týmu

0/0
1.8.2014 15:30
Foto

M67i57r66o31s87l17a30v 57M62a18c80e11k 5461135500922

zajímavé R^

0/0
31.7.2014 21:44

J71o69s43e70f 74P98r32o35c26h10á19z60k92a 5744124580883

prosím prosím, řekněte mi kdy se budou resetovat dluhy. Já že bych před tím provětral všechny kreditky ;-D

0/0
31.7.2014 21:06
Foto

K73a30r21e93l 15R47a27d89a 9339674616957

Do budoucna těžko soudit. Ale zopakujte si dějepis, při jakých příležitostech k tomu dochází, třeba Vám to napoví.

+1/0
31.7.2014 23:11

P18a31v77e21l 95K62u95r71a36l 5601674340410

exitují takové netriviality jako je vytěžení nového kovu.

+1/0
31.7.2014 20:52
Foto

I14v86o 96V69a64s86i15c32e22k 3720821384983

vytěžení nového kovu nemá žádný vliv na poptávku naopak rozšíří na trhu nabídku dalšího produktu. Pokud by se stal platidlem, může rozšířit objem směny, otázkou však je, jak ho dostat na trh? rozdat ho někomu? zatím je používána pro distribuci peněz jediná metoda - úvěr.

V tomhle ohledu jsou jdnodušším řešením virtuální měny, třeba Bitcoin, těžit můžete hned, funguje to v podstatě stejně, jen se nemusí jezdit na Aljašku.

0/0
31.7.2014 21:53

J66o32s25e80f 51M41i70k38o18v77e41c 5497953218166

Vy jste buď demagog, nebo moula. Je tak těžké pochopit, že základem trhu je produkce určená k uspokojení potřeb? A ne nějaké banky, regulace, úvěry a podobně. To vše je jen prostředek k získání výhod nad přímými producenty. Nehodnotím, zda je to dobře, nebo špatně, ale pochopte, že dluh vznikl až druhotně.

+1/0
31.7.2014 22:03
Foto

I86v61o 22V61a86s62i11c59e29k 3300671794553

Na trhu však fungují firmy, a cílem jejich podnikání je dosažení zisku. Firmy jsou k zisku nuceni akciovým trhem. Aby byl měly firmy zisk, musí prodat nadprodukci. Pokud zisk do firmy nereinvestuje vrátí utržené peníze na trh banka u které si je uložil. Pokud dá peníze do slamníku, má zisk bez kapitálových výnosů, ale nic to nemění na skutečnosti, že si někdo musel půjčit, aby na trhu bylo dost peněz na nákup nadprodukce ze které měl příslušný  vlastník tržby. 

Nevím, kde žijete, ale v ČR přes 80% trhu ovládají akciové společnosti.

+1/0
31.7.2014 22:20

P73a95v58e93l 81K96u95r72a55l 5551194350630

a jaký je důvod snahy mít zisk? tedy mít na konci víc než na začátku?

Uspokojení vlastních rostoucích potřeb. Zisk není cíl, je to nástroj pro dosažení cíle.

0/0
2.8.2014 10:51

L12a95d18i65s29l68a74v 98H44n59y59k 6310512460656

A co takhle barterový obchod?

V dnešní době už zase začíná fungovat, protože lidi na vesnicích nemají peníze (nezaměstnaní a nebo tak malé výplaty, že si nemohou dovolit drahé služby).Takže já sousedovi opravím to a to, on mně za to dá ze svého pole brambory, zeleninu atd.

Soused, který měl živnost jako kovář už to nemohl dělat, protože mu to nevynášelo (velké odvody a lidi si k němu už nic nedávali dělat), takže skončil, ale kovařinu dělá výměnou za jiné služby, které zase on potřebuje.Zrovna tak ženská, která byla jako kadeřnice, už to nedělá na živnostenský list, ale za upečené koláče, vykrmenou kachnu, či jiné potraviny pro rodinu.

Zkrátka opět se vracíme do dob socialismu, kdy si každý dělal doma všechno sám či si vypomáhal se sousedem.

Zlatí komunisti, ti nás alespoň denně neokrádali na denních životních potřebách (voda, elektřina, doktor a poplatky za léky).

+1/0
31.7.2014 20:37

J72o95s60e83f 61M24i63k22o29v46e66c 5987253438406

Blud. Nějak vám v té ekonomice unikla práce, tj vznik hodnoty zboží. A prací nemyslím činnost státu.

0/0
31.7.2014 20:31
Foto

I15v13o 35V32a59s14i50c63e10k 3980151564393

máte něco k věci? Výrobu na sklad a další strukturu na této makroúrovni neřeším. V čem je to blud? triviálněji jsem to popsat nedokázal.

0/0
31.7.2014 20:44

J45o97s72e40f 59M40i10k59o94v35e73c 5497483838886

Já také ne. Základem obchodu je směna vyprodukovaného zboží. To znamená, že pokud svojí prací vytěžím, vypěstuji, vyrobím... nějaké zboží nad vlastní spotřebu, vyměním, nebo prodám jej jinému za jeho nadprodukci. A kde je nějaký dluh?

0/0
31.7.2014 21:02
Foto

I28v62o 69V59a64s13i54c55e94k 3280851604313

A kde je akumulovaný kapitál? Akumulovaný kapitál není zboží, ale jsou to peníze. Vy popisujete stav bez akumulace kapitálu.

0/0
31.7.2014 21:39

J41o59s84e55f 66M34i75k30o72v36e48c 5837433808206

Tím myslíte třeba to, že část nadprodukce obilí neprodám, ale ponechám pro případ sucha? Nebo jej použiju k osetí větší plochy a zvýšení další výroby? Dluh pořád nikde nevidím.

0/0
31.7.2014 21:53
Foto

I77v61o 82V20a30s61i44c47e38k 3550901354903

Já zas nevidím akumulovaný kapitál. Máte buď zásoby skladem - to je pasivum, protože to vyvolává náklady, dokud je neprodáte nebo nespotřebujete a nově osetá plocha také není ziskem jsou to produkční náklady. Zisk je jasně definován: Zisk=Výnosy-Náklady. To nelze relativizovat.

0/0
31.7.2014 22:29
Foto

F51r77a21n73t79i77š27e44k 50K27š81í24r 2179676545

Akumulovaný kapitál jsou peníze ;-D   Peníze jsou pouze prostředek směny. Akumulovaný kapitál to jsou výrobní prostředky, znalosti a vazby mezi lidmi,

0/0
1.8.2014 0:48
Foto

I35v31o 74V31a32s43i77c43e45k 3750401694963

Nikoliv to jsou pouze vaše pojmy. Ekonomika to definuje zcela jednoznačně. Výrobní prostředky, znalosti atd jsou investovaným či spotřebovaným kapitálem. Akumulovaný kapitál jsou pouze peníze, nebo finanční aktiva nic jiného. Peníze nejsou pouze prostředek směny, ale také (a dnes především) prostředkem akumulace.

0/0
1.8.2014 11:14

R22a55d10i74m 98M84l78y94n24a74ř14í64k 8633742374438

Myslím, že máte pravdu oba. Je to o tom, že skutečný obchod funguje na netransparentnosti. Kdyby všichni na trh vstupovali s transparentními úmysly a byli jasně čitelní, bylo by jednoduše postižitelné a čitelné, jak se odehraje jakákoliv obchodní transakce. A právě ta netransparentnost je částí přidané hodnoty a schopnosti přisvojit si část trhu a zisku.

Např. mobilní telefony jsou dneska funkčně přibližně stejné ve svých kategoriích. Přesto je část zákazníků ochotna zaplatit za určitou třídu produktů mnohonásobně vyšší cenu. Je to o nejasně definovatelném "pocitu" prospěchu pořízením si nějaké značky. Nelze vyčíslit přesnou hodnotu toho, jaký nám přinese profit značka bot, parfému, mobilu nebo notebooku v určitém obchodním jednání. Pocit, který hraje v obchodě velkou roli, dokážete vyčíslit až uzavřením obchodní smlouvy.

Takže kapitál mohou být jak boty tak peníze tak nějaká finanční aktiva, je to cokoliv, co můžeme použít jako prostředek směny na trhu.

Teda si myslím já. A Váš "pojmologický" spor je pouze dobrým příkladem funkčního svobodného trhu. ;-)

0/0
1.8.2014 11:39
Foto

I10v95o 22V92a88s21i17c80e68k 3120561734433

Nemohu souhlasit, v ekonomice jsou jasně definované pojmy, stejně tak v účetnictví. Zisk=výnosy-náklady. Chápu, že nejsem na odborné půdě, ale tohle se snad učí už na střední škole. To co popisujete je výstup z marketingového mixu. snaha prodávat se ziskem je zcela logická. Manažeři firem jsou hodnoceni dle EBIDDA (zisk před zdaněním a úroky) a bank dle ROI (návratnost investovaného kapitálu) - bez zisku je vyhodí

0/0
1.8.2014 16:03

R74a96d48i18m 29M31l93y26n16a25ř32í88k 8593212564698

Ano, souhlasím, současná terminologie kapitalismu vznikla někdy ve 14. století v Itálii. Ale vůběc to neznamená, že je správná. banky nevytvářejí žádný zisk, jelikož se neúčastní procesu vzniku přidané hodnoty.

Dnes to nazývají velkými slovy finanční produkt. Také Kalousek se zaklíná mezinároi¨dními finančními standardy. mezinárodní finanční standard pro státy i jednotlivce znamená finančními institucemi legalizovanou krádež posvěcenou národními parlamenty. Aby to měli jednodušší, v rámci Evropy se o to snaží přes EU.. Pouze je nutné tu zlodějinu nějak humanisticky zdůvodnit.

0/0
1.8.2014 19:41
Foto

K66a68r68e49l 98R45a78d27a 9759184116477

Práce je nákladová položka. Potíž je v tom, že veškeré vyrobené zboží nemůže být zaplaceno souhrnem všech mezd a tak vzniká prostor pro nesplatitelné dluhy.

0/0
31.7.2014 20:45

P29a16v95e37l 14K60u49r76a64l 5551434520420

ale může být zaplacenou jinou prací.

Auto má hodnotu 300000 rohlíků například. Skutečné náklady na výrobu auta budou cca 200000 rohlíků...

na druhou stranu lze vyrobit 300000 rohlíků za 0,7 auta... popřípadě auto se stejnými náklady umožní vyrobit 400000 rohlíků se stejnými náklady jako 300000 před nimi.

Zisk je tu definovatelný individuálně zcela bez peněz pro každého člověka bude daný obchod ziskový.

Ovšem měnit auto za 300000 rohlíků prostě není praktické. Poukázky na rohlíky pro budoucí odběr jsou vhodnější.

Peníze jsou jenom a pouze prostředek pro realizaci směny a jako takové fungují výtečně... Jako nástroj na řízení něčeho co se řídit vůbec nemá (ekonomika) stojí za velké houby.

+1/0
31.7.2014 20:58
Foto

I26v92o 80V89a14s39i98c60e20k 3120431874343

Akumulovaný zisk není zboží. Jsou to peníze, které má někdo půjčené. Peníze nejsou jen prostředek směny, jsou i prostředek akumulace kapitálu a realizace s tím spojených výnosů. Ty výnosy pocházejí z úroků. Pro zaplacení úroků je nutné prodat nadprodukci (za peníze, ne směnit, to by nebyla nadprodukce). A k tomu je zase zapotřebí získat nějaké další tržby, tedy další dluh. Dluhy musí narůstat, proto jsou také nutné další emise peněz. Jinak by nebylo možné splácet úroky. Při saturaci se většina subjektů (firmy, státy, lidé) dostávají do stavu, kdy veškerá jejich nadprodukce použita na úhradu úroků a zadluženost neklesá.

+1/0
31.7.2014 21:47

P44a39v28e31l 42K21u30r56a96l 5101284930830

Ale úroky je možné splatit. Jenom v danou chvíli bude mít někdo méně peněz a více zboží a větší spotřebu.

Už podjem "nadprodukce" je stejně nesmyslný jako marxistická hovadina zvaná "nadhodnota".

hodnota čehokoli je ryze subjektivní pohled hodnotitele.

0/0
2.8.2014 10:49
Foto

I97v71o 78V14a20s35i25c16e82k 3510961364703

A kde vezme ten "někdo" peníze na větší spotřebu?

O nadhodnotě  a ani hodnotě jsem nic nepsal. Nadprodukce je jednoznačný pojem.

0/0
2.8.2014 19:35



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.