Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Altera

1. 2. 2010 2:31
čas je kvantován

navíc je diferencován prostorem. Hybnost a hlavně setrvačnost je de facto energie časových kvant.

0 0
možnosti

Ivo Vašíček

1. 2. 2010 9:24
Re: čas je kvantován

Ano, ten prostor je rozdílem časové vzdálenosti od přítomnosti.

0 0
možnosti

radek.stembera@volny.cz

31. 1. 2010 23:10
hmota a informace...

po pravdě přiznám, že jsem vašim příspěvkům nerozuměl. To co popisujete zde sice jakž takž chápu ale nechápu jak to souvisí s předchozími texty. Odbočka-článek o bohu a egu jsem četl, je dlouhý a opakuje se, je to v podstate hinduismus. Je hezky psaný a sem tam se tam mihne něco pěkného, ale můj definitivní argument je: Proč je ego přítomno ve světě pokud je neEGO lepší a vyšší "forma". Já dospěl k závěru, že to co autor popisuje je obyčejná SMRT. Může ji nazývat jak chce ale popisuje přesně to co je SMRT. Na tuto cestu je vždy dost času. Nic ve zlém ale pozoruji Váš odklon od egoismu k vyhasnutí. Nevím jestli je to dobrá cesta. Vzdát se nicotě ? Možná je to únik ,ale není to krok zpět? Mně by opravdu potěšilo, kdyby jste mi vysvětlil vaši definici INFORMACE. Moje zní - Informace je "zářez" na klacku (hmotě). Ano, já nevím co je hmota přesně, ale už jsem ji držel v ruce (klacek např.) a proto myslím, že informace je HMOTNÁ, a ne naopak. Na té definici to celé začíná a stojí.

0 0
možnosti

Ivo Vašíček

31. 1. 2010 23:38
Re: hmota a informace...

Poněkud však pomíjíte definovat, z čehopak ten klacek je. Argumetujete hmotou, ale nedefinujete co hmota je, jaká je její podstata, co ji tvoří (zapomínáte na "stroják"). Hmota se snadno vyzáří, je to i energie...

Informace je rozdíl mezi něčím a ničím. Jakmile vím, že něco je nic, tak už mám informaci. To "vím" myslím na elementarní úrovni, tedy to jak se ovlivňují částice. Ten tok informace je nehmotná informace, forma vůle.

0 0
možnosti

dolch

31. 1. 2010 22:33
Srozumitelnost

nevím, jestli jsi to tímhle člínkem nějak vylepšil, ale já ještě nečetl ty dva odkazované. Rozhodně se na ně hned vrhnu ;-)

0 0
možnosti

Streit

31. 1. 2010 21:59
Karma za fantasii

Tak si to sice nepředstavuji, ale za ty metaforické analogie děkuji.

A vlastně kdoví...? :-)

0 0
možnosti

Ivo Vašíček

31. 1. 2010 22:30
Re: Karma za fantasii

Dík, zítra vyjde v 7.30 rozšíření o vysvětlení gravitace a jedním šmahem i slabé i silné interakce.

0 0
možnosti

philby

31. 1. 2010 15:18
hm

Pište raději o ekonomice.

0 0
možnosti

lecaks

31. 1. 2010 15:30
Re: hm

Proč o ekonomice? Tu ať řeší jiní, tohle je zajímavé.

Pouze mně pane Vašíčku ubezpečte, že formulaci "...jako zanikání hmoty v černých dírách"..

předpokládáte tak, že jde jako vždy o přeměnu energie.

Viz:"Hmota a energie jsou jen dva pojmy o téže věci." >Albert Einstein.

Díky za Vaše články. Vyplňují mezery v učebních osnovách školství.R^V

0 0
možnosti
  • Počet článků 527
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2785x
Neexistuje univerzální dobro a zlo. Vždy je něco dobré jen pro někoho a pro něco, to však neznamená, že pro všechny a pro všechno.

Jsem krajským zastupitelem v JMK.

 

Mé texty může každý svobodně kopírovat!