Diskuse

Sídlo bohů

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

dolch

31. 1. 2010 22:42
A co když neexistují?

Jenže žádné černé díry neexistují. Černé hvězdy snad ještě ano, ale nikdy se nestanou černými děrami, viz můj nedávný blog. Kdybys to náhodou nemohl najít, prdnu sem odkaz.

Už se těším na tu tvoji teorii gravitace, neb já mám taky jednu svoji, a podle ní nejspíš neexistujou ani supermasívní objekty ;-)

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

31. 1. 2010 22:58
Re: A co když neexistují?

Dej odkaz, nechce sec mi hledat :-). Já nemám žádné pochybnosti, kromě těch, že se nedokáži dost srozumitelně vyjádřit.

0 0
možnosti
MS

calypsol

31. 1. 2010 16:39
ach jo

Jak to nazvat? Snad posetilost, snazit se popsat tajemstvi sveta nasim omezenym jazykem, vmestnat cele nekonecne byti i nebyti do tech par tisicu slov, par desitek pismen...to nemuze fungovat - a taky ze nefunguje;-)

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

31. 1. 2010 17:35
Re: ach jo

Jsem si vědom své "pošetilosti" a jsem si jist, že to co činím je naprosto správné. Nebojím se výsměchu a netoužím po slávě. Já se raduji z procesu samotného. I důsledky dílčích asociací přinesou lidem užitek.

0 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

31. 1. 2010 10:25
Z čistě matematického hlediska

Se v černé díře zaměňuje funkce času a prostoru (nejlepší popis časoprostoru jaký máme je neuklidovská 4-rozměrná metrika které je závislá na tom co v prostoru je (gravitaci)

Vzhledem k tomu že prozatím nelze tato abstrakce ani potvrdit ani vyvrátit je to stejně špatná teorie jako každá jiná.

Velice rád se přiznám k tomu že tomu jak popisuje danou věc prof. Hawking rozumím pouze značně elementárního hlediska. Ale není to nijak nerozumné. Jeho první teorie co se černých děr týká porušovali zachování informace. (To je velký problém... že něco kompletně přestane existovat je fyzikálně nevysvětlitelné)

Teorie kterou prezenotoval léta později tentoproblém vyřešila. Ovšem na jejím rigorózním (alespoň - jiný dlouho nebude) matematickém důkazu Hawking stále pracuje (a upřímě řečeno v jeho stavu je ohromný výkon)

Podle doktorů měl zemřít chvíli po narození- je tady pořád a my máme to štěstí že tu je a snad dokáže svou práci dokončit.

0 0
možnosti
PK

dolch

31. 1. 2010 22:45
Re: Z čistě matematického hlediska

Možná ho jeho starostlivá matka obkládala betonovými mezikružemi o hmotnosti Jupitra. (To je takovej hodně blbej vtip, pokud ho někdo náhodou pochopí, tak to pochopí, ale je mi jasné, že většina čtenářů ho nepochopí. Tak mi to sem, prosím vás, nepište, že to nechápete. Jedině snad, že byste to chěli vysvětlit :-))

0 0
možnosti
V

V.Hamral.ml

30. 1. 2010 23:37
Ano

Černé díry aka supergravitační objekty jsou skutečně metaforicky sídlem bohů, neboť disponují silami, které si neumíme představit. Já jen nevím, jak se postavit k tomu 'zániku hmoty', protože to by popřelo základní zákon vesmíru. Hawking se rozepisuje o o záření v hraničním pásmu, které by tu hmotu mělo prakticky vracet zpět, ale pokud si dobře pamatuji, tak bojuje právě s tím zakřivením času, tedy se zářením v nekonečné periodě času. Tak jako tak jsem článkem stimulován k tomu jít to načíst a možná se pokusím oponovat. Záleží ale na profesorovi, jak daleko ty propočty dotáhl. Pak to budete Vy vs Hawking ;-)

0 0
možnosti

lost

30. 1. 2010 23:33
+++

malé neb velké mu bez rozdílu :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 527
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2785x
Neexistuje univerzální dobro a zlo. Vždy je něco dobré jen pro někoho a pro něco, to však neznamená, že pro všechny a pro všechno.

Jsem krajským zastupitelem v JMK.

 

Mé texty může každý svobodně kopírovat!